onsdag 26 juni 2013

En vilodag i jorden.

I morse vaknade jag i samma position som jag lade mig igår kväll.
Väckarklockan ringde, jag tittade på den med ett halvt öga. Det krävdes starkt fokus för att stänga av den, för jag var rätt mör i kroppen.
Så jag bestämde mig för att ta en vilodag idag.

Men det kliade för mycket i mig. Jag vill ju inte vänta.

Så jag tog en timmes möte med färghandlaren. Skrev noga ner allting. Noggrann kalkylering. Även om jag inte egentligen vill vara för snål så behöver jag ha med mig en kostnadsmedvetenhet.

Sedan blev det en runda på både Jem & Fix och Biltema.




Skottkärra. Check. Från Biltema såklart.
Räfsa & grep. Check. Från Jem & Fix.
Gräsfrö. Check. Från Jem & Fix.





Det började att regna!
På väg ut så hade jag rynkig panna och uppgiven min för jag tänkte på gräset.
"Det behöver torka ju.."

Så. Jag räfsade och skyfflade i regnet. Jag sådde mitt gräs efter instruktion.

Då slutade det att regna!
Tittade upp mot skyn med rynkig panna och uppgiven min för jag tänkte på mina frön.
"De behöver vatten ju.."

När jag var klar så kom jag på att både skylift & målarställning ska på.
På gräset ju.
På mina fröer!

Tja, jag fick i alla fall lite övning på det här med att så gräs.

..
Älskade mor, världens bästa kock, mötte upp med middag till sin "bonnatös".
Två minuter tog det för en vrålhungrig, lortig mig att fylla magen.




Det blev Cevapcici och tomat/paprika/vitlöks-salsa.
Och gurka. Som jag glömde.

 

Inga kommentarer: