måndag 5 augusti 2013

Trofast mediahumor.

Jag satt hos frisören. Skulle förbereda mig inför de två största kyrkliga ceremonierna i mitt liv.
Hittade en skvallerblaska som jag bläddrade runt i.
Och stötte på fem tidningsblad som i ordningsföljd gav dessa trofasta budskap.


Sidan ett.


..
Sidan två.













...
Sidan tre.













....
Sidan fyra.













.....
Sidan fem.














Tyckte det var mycket humor i detta, samtidigt som jag blev lite förvirrad.

Är det okej med det ena och andra; porr som spådom, så länge man bär korset runt halsen?
Medger man här att behoven faktiskt existerar, men att den Allsmäktige efter behovens utlopp ger bot & bättring?
Gör media uppror mot Bibeln på ett jämnt varannandags vis?

Kanske gör jag nu narr av media, landet i fråga, de religiösa & de yrkesverksamma telefonförsäljarna.
För jag är övertygad om att de som svarar i luren i dessa annonser är duktiga försäljare, som säljer fyllnad av tomrum, mänskliga behov och hopp om trygghet.

Eller också pushar jag här för att jag står bakom både det ena och andra och tredje.

Oavsett vad, så var det där ögonblicket värt att förevigas.
Fascinerande trofast humor. Vad tron än månne vara. 

Inga kommentarer: