onsdag 10 april 2013

På gång.

Jag är på gång. Jag är laddad. Jag är tänd.

Tomas Ledin sjunger "..det finns inget slut, ingenting kan stoppa oss..." i den peppande låten Vi är på gång.

Det var någon som sade att 7,5 minut i snitt per kilometer kan räknas som löpartid.

Men jag springer inte, utan går.
Och mitt mål har varit att landa på 8 minuter i snitt.
Tills idag.



Jag går ju igång på sånt. Utmaningar.
Därmed visualiserades ett nytt mål för mig.
Nämligen att powerwalka (minst 7 kilometer) med ett snitt på 7,5 minut.

Dagens resultat: 9 kilometer med snitt på 8 minuter. Och under 8 minuter vid de flesta delsträckorna!
 
Sista kilometern såg jag denna himmel ovan mig. Skönhet. Mystik. Ett ögonblick som gav mig en överraskande lätt slutspurt.

2 kommentarer:

Mariette sa...

Vad redig du är! Men visst ger det blodad tand när man ser resultat :)

Anonym sa...

Bra jobbat!!!