söndag 26 maj 2013

Bästa mor.

Mor.
 
Min förebild.
Mitt livs kärlek.
Min allra närmsta vän.
Min guide under livets resa.
 



   Detta är hennes favoritfotografi.
   Därför valde jag att föreviga det här.

Hennes famn är varm och trygg.
Hon kramas ofta, hårt och länge.
 
Hennes hjärta är otroligt starkt.
När ingen annan orkat, har hon lyft för oss alla.
Där de svaga befunnit sig, har hon mött upp med ljus.
 
Hennes skratt klangar härligast.
Hon har en särskild förmåga att sprida glädje.
 
 
Hon. 
Individ. Kvinna. Väninna. Hustru. Syster. Och mor. 
 
Hon har lärt mig det mesta jag kan.
Även de två viktigaste förmågorna i livet: Att älska.
 


 
 


Och att förlåta.

   




Jag hyllar henne inte bara idag.
Utan varje dag. 
För resten av mitt liv. I evighet.
 
Volim te, mama. I onda kad sam ljuta.

Inga kommentarer: