fredag 5 juli 2013

Hantverk är godis.

Jag får se mer och mer av helt nya sfärer. Som det här med bygge & hantverk.

Mina ögon ser godis överallt.

Människorna som kan, så extremt kompetenta och som verkligen brinner för det de gör.
Det är oerhört fascinerande att få vara med och hjälpa till, att bara få stå nära & förundras över artisteriet de utför & konsten de besitter.

Så många frågor. Vad de funderar på när de kollar in just den där specifika grejen.
Varför de gör på ett visst sätt? Hur de resonerar? Vad bästa lösningen är kontra den enklaste?

Jag uppfattar hantverkare som väldigt kloka, eftertänksamma och lågmälda.
Alltså väldigt mycket motsatsen till oss inom sales.

Dessutom är de både fysiskt smidiga & starka.
Hantera stora verktyg med en hand samtidigt som de står på vingliga stegar.
Stå på knä halvt framåtlutad i sken av en dålig lampa.
Sitta på ena skinkan med sned rygg och dra rör i fredagshetta.
Undrar hur en ergonom resonerar här.

Åter igen väldigt mycket motsatsen till oss inom sales.

Mina ögon ser godis, ja.

Skåpbilarna som är fyllda med spännande lådor i olika storlek och verktyg i varierande
former och storlek. Där finns så mycket att välja på, men bara en specifik sak passar.

Och sånt där kan de här människorna.
Som jag kallar konstnärer.




Detta är ett av otalet spännande verktyg.
Och som jag inte kan namnet på. Såklart.  


 

Inga kommentarer: