söndag 7 juli 2013

Min kvinnas längtan.

Längtan.

..
Längtan efter någon att måla med och någon som tycker att färgen jag tänkt mig är helt av banan.

Längtan efter någon att prata sent i natten med.

Längtan efter någon att gå runt med bland hyllorna i livsmedelsbutiken.

Längtan efter någon att borsta tänderna med.

Längtan efter någon som torkar mina tårar lika gärna som skrattar med mig.

Längtan efter någon som tycker jag är den finaste i hela världen.

Längtan efter någon som vill lyssna till min poesi.

Längtan efter någon att säga god natt till och vara den sista jag ser innan jag sluter ögonen för natten.

Längtan efter någon att få göra mig iordning med inför kvällens trevligheter och som jäktar på mig i elfte timmen.

Längtan efter någon att under en ljummen sommarkväll cykla tillsammans med för en liten picknick och kvällsdopp vid havet eller någon sjö.

Längtan efter någon vars beröring är lika fantastisk för mig som för honom.

Längtan efter någon som är lika mycket barn som jag på Liseberg.

Längtan efter någon att spela schack med.

Längtan efter någon att svamla med, skratta med och ramla omkull med i diket efter en sen kväll i berusningens dimma.

Längtan efter någon att hoppa jämfota och spela lufttrummor med till Breaking the law för att senare dansa tryckare till Lady in red och trampa varandra på tårna sådär fumligt.

Längtan efter någon att kura ihop mig med, tätt intill, i soffan och kärleksfullt få hålla om.

Längtan efter någon som kommer emot mig med öppna armar och omfamnar mig med en ordentlig kyss och som berättar hur saknad jag varit.

Längtan efter någon som frågar mig hur jag mår. På riktigt.

Längtan efter någon som byter radiostation i bilen.

...
Efter ytterligare en dag i lort, damm, tystnadens funderingar och en försvunnen kvinna så kom längtan.

Min kvinnas längtan.
Efter någon som längtar som jag. Eller nåt. Typ.

Inga kommentarer: