onsdag 20 mars 2013

Gott ledarskap.

Årets chef. Årets mest uppskattade ledare.

Det är väldigt inspirerande att läsa intervjuer med riktigt framgångsrika ledare.

Väcker många tankar.
Åt vilket håll jag vill gå. Vilka styrkor jag besitter. Hur jag bättre kan nyttja mina unika drivkrafter för att komma framåt. Hur min femårsplan egentligen ser ut. Vad som föranlett mitt idag. Vad jag inte vill stå stilla. Vad jag kan göra annorlunda.

Väcker många känslor.
Engagemang att bygga team. Eget ansvar över sin kreativitet. Strävan efter långsiktighet i målarbete. Stolthet i entreprenörskap. Ansvar som mentor, den där förebilden, den där vägledaren. Ensamhet. Sorg över att inte få utrymme till förvaltning eller överföring av kompetens. Längtan. Ja, längtan!

Årets Unga Ledare blev Christina Åqvist.
Wow. Vilken stjärna. Vilket tänk. Vilken framgång. Vilket mod.

Årets Hälsobefrämjande Chef: Peter Rejler.
Feel-Good. Vilken hälsokälla. Verkligen ett vinnande koncept.

"Det är mitt folk. Jag måste följa efter dem och se vart de tar vägen, ty jag är deras ledare." - Robespierre

"Ledarskap är handling, inte position." - Donald H. McGannon





Inga kommentarer: