söndag 17 mars 2013

Veckans favoritdag.

Söndagar är underbara. Själens helt egna dygn. Tänkarens timmar. Min favoritdag i veckan.

Vaknade piggelin kl 06.10 och med det förväntansfulla leendet skyndade jag till fönstret för att se hur hårt trädtopparna vajade. Där borta i horisonten. Längst där borta, det är där jag helst av allt blickar nu för tiden.

Med solen som lyste upp den glittriga snön och längtan efter naturen, kom morgonens äventyr att bli: in i skogen och mot djurparken!
Så jag packade ryggsäcken med fika och begav mig ut på 1 mils-promenad (ingen powerwalk men dock ett snitt på 8 min/km).

Första riktiga utomhusaktiviteten på sex dagar. Vilken saknad! Vilken lidelse! Vilken längtan!
Att dega inomhus under längre perioder är verkligen ingenting för mig. Föranleder ohälsa, olust och olycka.

Så denna förmiddag var ovärderlig för mitt välmående: hälsa och lycka! Sunday is absolute pleasure!



 

Inga kommentarer: