lördag 16 mars 2013

Hans värld.

För första morgonen på mycket länge möttes jag av detta klarsynta ögonblick.
Kissekatten storsnarkade med tassarna runt den vita nallebjörnen!

Passus är att han oftast på kvällarna vid läggdags, trängs med mig om huvudkudden. Och oftast om morgnarna hittar jag honom snarkandes med halva kroppen under täcket nere vid mina fötter och med ena tassen slappt hängandes över min häl.

"Genom en katts ögon tillhör hela världen dem"
(engelskt ordspråk)
Han är faktiskt det finaste i mitt liv.

När jag dansar loss, spelar lufttrummor och sjunger framför spegeln...så sitter han där och tittar på mig som den bästa lojala publik. När jag lagar mat...så är han den förste att vilja provsmaka. När jag är ledsen...så kryper han upp på mitt bröst, nosar mig i örat och slickar mina tårar.

Och att se honom krama kärleken ur nallebjörnen istället för julbocken...var ett gott ögonblick!



Inga kommentarer: