fredag 15 mars 2013

Drottning Natur.










Dagen var riktigt bra och jag har skrattat så hjärtligt.

Sådär från djupet, när tårarna flödar och magen krampar och du inte kan prata och nästan får andnöd.
Kollegorna ger verkligen det där mervärdet under vardagens flesta timmar.

I kombo med det helt underbara solskenet när jobbdagen var över, så tog jag en avstickare till en plats som är mig väldigt speciell.

Det var ett ögonblick i juli 2005.
Här på gräsplätten, precis intill bryggan, låg jag på mage med benen i vädret och blickade ut över ån.
Känslan överöste mig. Den känslan.

Det ögonblicket blev:


"Bubblor"

Jag känner
bubblande glädje
som får kroppen att lätta

Någonstans
mellan gammalt och nytt är jag nu

Porlande åar
sköljer mig ren
och jag förflyttas i tid och rum

Jag andas in solen
och drömmar blir så mycket mer
än tillfälliga lyckorus

Drömmarna är alla de platser
av bubblande glädje
där jag möter dig om och om igen

Och kanske är det just nu som jag för första gången uppskattar det tidlösa ögonblicket av denna oerhört mäktiga naturens skönhet.

Inga kommentarer: