torsdag 21 mars 2013

En ängel.

En ängel har korsat min väg. Delat min stig. Lett mig in på sin.
 
"No one on earth could feel like this. I´m thrown and overflown with bliss. There must be an angel, playing with my heart...."
Vilket konstnärsstycke; klicka här och upplev Eurythmics liveversion, slut dina ögon och lyssna med känsla.

För att behålla den känslan: sluta läsa vid punkten som följer. (punkt)

När du är redo att känna en annan känsla, låt sinnena klättra längs raderna som följer efter denna punkten.
 
"Ängeln"
 
ängeln
kom till min bädd
värmde mig med sitt leende.
 
 
din sorg är över
viskade ängeln i mitt öra.
 
följ med mig
och tårarna skall aldrig igen falla.
ängeln
stod vid min bädd
och mina tårar försvann.
 
ängeln
öppnade sin barm för mig
smekte min hud med sina vingar
och min själ blev ren

ängeln 
den vackraste av väsen
lyfte mig från bädden
visade mig ljuset
fyllde mig med styrka
och gav mig friheten åter.
 
 
Ett av mina ögonblick.
Nu är det ditt ögonblick också. Tack.

Inga kommentarer: