onsdag 24 april 2013

L&M Light blev Lyxshake.

Från det att resan mot Lund startade, så fanns tankarna på Det.
 
På något sätt försökte jag övertyga mig om att den där låten som spelades på Bandit Rock kunde överrösta tankarna. Det gjorde den inte. (Däremot sprängde jag bilhögtalarna.)
 
Stannade på favvomacken i Löddeköpinge för att köpa Det.
Väl framme vid kassan blickade jag mot hyllan bakom, men valde kaffe Americano.
Den största koppen.
 
Gick mot bilen. Och vände.
Tankarna på Det blev ord i kassan.
 

 
 










Utanför entrén till akutmottagningen finns rökplatsen. Idag även kallad "ölplats".  Upptäckte det på vägen ut. Skamsen över mitt senaste köp, så log jag för mig själv och tänkte att jag självklart väljer öl före nikotin.

 
Jag rökte aldrig ikväll. Jag drack ingen öl heller.
Det blev istället Lyxshake på Max.
Två stycken. Hallonsmaken inne på Max och chokladsmaken i bilen på väg hem.

 
 

Liknande ögonblick: Fimparnas glasburk, Hypnosterapi, Jubileum Hypnos


Inga kommentarer: