måndag 22 april 2013

Kristian Gidlund.

Tilde de Paula är en duktig journalist. Är påläst och sätter tempen på djupet. Uppmärksammade det i gårdagens söndagsintervju.

Han var gäst hos henne i gårdagens Nyhetsmorgon.
Han, Kristian Gidlund, fick cancer och blev väldigt sjuk.

Han var förälskad i livet. Att bli sjuk förstärkte kärleken till just livet.
Om den kärleken, om kampen mot- och livet med sjukdomen, skriver han i sin blogg. Följ hans resa, du med.

Han har nu släppt en bok som heter "I kroppen min - En resa mot livets slut och alltings början."

Jag beställde den sent igår kväll. Beställ boken du med, t.ex. här. Priset är 168 SEK.

Kristian är otroligt intressant att lyssna på. Att verkligen lyssna på.
Även allt det han inte ordar.
Han fascinerar mig med sin sundhet, visdom och livsglädje.
Det är beröring.

Om du missade honom i Nyhetsmorgon igår (21 april), ta dig nu tid att lyssna och var öppen och redo för nya perspektiv, genom att se hela intervjun här.

Kommentera gärna detta inlägg.

Du har väl läs andra inlägg om Kristian: Mer av Kristian Gidlund,  I kroppen min,  Kampen för Kristian Gidlund, Boken I kroppen min

Inga kommentarer: