onsdag 27 mars 2013

Dumstruten på.

Igår kväll var det äntligen dags för Mr PT. Som jag längtat efter hans pepp & push & power.

Kvällen började i skamvrån.
Och den avslutades med dumstruten på. Fortfarande i skamvrån.

Jag är först att medge att allt det han påpekade stämmer. Och jag har ju egentligen varit fullt medveten om läget, det är ju ändå jag som fattat varenda beslut om mitt agerande. Bara surt när någon annan pillar på den bristande självinsikten.

Min balans är under all kritik. Det stämmer för jag har inte gjort mina balansövningar som jag skulle.
Min kost har jag inte skött. Det stämmer och  jag ser också vart chokladen, kebaben, hamburgarna, kakorna och bearnaisen satt sig.
Min muskelmassa i axlar/armar är inte vad den borde vara. Det stämmer för jag har inte följt träningsprogrammet strikt.

Han tog sanningarna i sin mun och jag höll med honom. Men ganska snabbt kom ursäkterna. När han lika snabbt slog hål på de där ursäkterna, fick han mig. Platt fall. På knä.

Han är så bra. Jag har fått en handfull hemläxor. Dessa skall levereras med fullgott resultat.
That´s it! P.S. Dumstruten är väldigt obekväm att bära.

Inga kommentarer: