tisdag 26 mars 2013

Filippa iFORM.





Nya numret av iFORM kom för ett par dagar sedan.
Till frukostgröten imorse bläddrade jag igenom tidningen. Artiklarna i denna tidning är baserade på just det jag går igång på. Nämligen ren fakta: siffror, forskning, undersökningar och konkreta resultat.

Nya kunskaper och nya aha-upplevelser vid varje läsning.

Två exempel på det jag lärde mig kl 05.40 imorse är:
"Stoppa huvudvärken genom att gnida in tinningarna med pepparmyntsolja. Mentolen har lindrande effekt."

"4 koppar svart te kan minska risken för stroke med över 1/5" (tidningscitat). Just svart te innehåller tokmycket flavonoider, som är bra för hjärna & hjärta.

Jag läste även intervjun med Filippa. Och blev åter igen påmind om vilken styrka denna personen besitter. Filippa Reinfeldt är en god förebild. Som affärskvinna, som mor, som egen tänkande varelse.

Inga kommentarer: