fredag 2 augusti 2013

Vila i frid.

Kicki.
 
Upphittad av mig i Sveriges vackraste stad för sjutton år sedan.
Somnade in igår när solen stod som högst på himlen. 
 

"För alltid familj"

En bättre tillvaro
med frid och lycka
var intentionen
för dig.
Vår flicka.

Du är värd mer
än allt ljus i världen.

Kampen mot fienden
var inte menat att vinnas.

Kärleken för dig lever
långt bortom himlen.

För alltid familj
för alltid frid
för dig.
Vår flicka.

För dig.

På eftermiddagen sjöng en fågel uppe vid vinden på Drömmars Slott. Jag vet att det var hon som berättade att hon nu var framme. Att Beli & Mini & Vicentie låg där i solen och väntade in henne. Och att gräset var mjukt och att fjärilarna lockade till lek.

 
På kvällen var det mycket rörelse där uppe. 
 
 
På balkongen satt jag med mor & far och vi höll varandras händer i tystnad.
 
Och tidigt, tidigt i morse när tårarna åter flödade,
flödade även pennans bläck och formade "För alltid familj". 

2 kommentarer:

Lotta sa...

Äntligen bloggar du igen! Trodde nästan att du lagt ner med tanke på hur svart och vitt de sista inläggen var.
Din comeback är minst lika mörk, jag beklagar sorgen!
Trodde bara du hade en katt?
Vacker men tragisk dikt. Jag blev tårögd.
Jag beklagar verkligen sorgen. Ens djur är ju familjemedlemmar.
Kram!

Unknown sa...

Hej Lotta!
Varmt tack för din hälsning.
Ja, det är oerhört svårt när de; ens husdjur, kompanjoner, bästa vänner och familjemedlemmar, somnar in och försvinner bort.
Det stämmer att jag, i mitt eget hus, endast har Herr Findus, den lille killen.
Kicki har vuxit upp och blivit ett tillsammans med mina föräldrar. Du vet, jag tar hem och de tar över.
Kicki har haft ett bra liv med ofantligt stor kärlek från mor & far. Hon är väldigt saknad nu av oss alla. Och även de två andra kisarna Maja & Sixten som letat efter henne och nu är väldigt dämpade och tystlåtna.
Men Kicki har det bra nu. Och hon kommer för alltid att vara med oss.

Tack igen Lotta, för att du tog dig tiden att respondera.

Kram
verumomento